Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Strach

Často mi bývávalo k smíchu, když moje přítelkyně se bála chodit za tmy. Pokaždé spěchávala domů, nebo jsem ji doprovázívala. Nikdy jsem tuto její fobii nechápala a to jsme kamarádky od malinka a dnes jsme dávno dámy v nejlepších letech… Vždy jsem jí říkala, že tma není můj nepřítel, pouze zlí lidé.

Mou největší vášní jsou osamělé toulky lesem, nejen v houbařské sezoně, ale celoroční. Úžasně si při nich odpočinu, doslova dobiji baterky. Nepotřebuji společnost, prostě potřebuji být sama. To pro změnu nechápe moje nejvěrnější družka, tím nemyslím samozřejmě, že patříme mezi čtyř procentní menšinu. Ta jde do lesa pouze se mnou, nebo s manželem, či za doprovodu jiných známých. Přes tyto odlišnosti, je naše přátelství pevné a navzájem si dokážeme pomoci, povzbudit se ve všech trampotách, či potěšit se z úspěchů, tak jak je přináší život. Moje špičkování, že je strašpytel, brala s humorem a obdivovala mne, že se nebojím. Jenže všeho do času, přišel den, kdy došlo i na mne… Ten sobotní podzimní den byl nádherný, přímo člověka nutil jít ven. Škoda ho strávit takovými nudnými věcmi jako je uklízení, či žehlení. Udělat se musí, ale práce nemá nožičky, ta počká, nikam neuteče. Ovšem hezkých dní je třeba využít, ty nejsou pokaždé. Neměla jsem stání a hned po snídani jsem si vzala svou tuláckou hůl a tradá na svá oblíbená místa. Tentokrát mé kroky směřovaly ke známé zřícenině hradu. Vykračovalo se výborně, teplota tak akorát, jak to mám ráda, žádné vedro ani zima, sluníčko svítilo, ptáčci a všelijaký hmyz krásně štěbetal, co víc si může člověk přát. Nikde ani živáčka, přesně tak to mám ráda. Krásně jsem si procházku užívala, u hradu trochu vydechla a jinou cestou jsem si to namířila zpět domovu, aby se rodina o trhlou mámu nebála. Všechno se zdálo báječné… Ale co to? Můj zrak zabloudil mimo cestičku přede mnou a já uviděla u stromu sedící postavu. Trochu jsem zmírnila kroky, ale přece jen jsem k tomu člověku zamířila. Začalo mi být podivné, že se nehýbá a při přiblížení vidím, že je to zřejmě muž, připoután ke stromu. Tady již jsem žádná hrdinka nebyla, ale zmocnila se mne panika. Stojím, nikde nikdo. Volám: „Stalo se Vám něco? Potřebujete pomoc?“ Nic ticho. Zmocňuje se mne hrůza, ten člověk je snad mrtev. Co mám dělat? Pokud žije, je třeba mu nějak pomoci a k nejbližšímu obydlí je to skoro hodina cesty. To by již mohlo být pro chudáka pozdě. Nakonec mé svědomí bylo silnější než můj strach, nemohu odejít a nesnažit se zjistit, zda je třeba zjistit, co se vlastně stalo. Dušička je ve mně malá, ale přece jen jdu blíže. Stále na domnělého trpícího muže mluvím, odpověď žádná nepřichází. Konečně stojím vedle něj… Má naražený klobouk, který mu zakrývá celý obličej. Oblečen je v džinech, kárová košile, na rukou rukavice a obuté botasky. Sbírám poslední zbytky odvahy a na postavu sahám. Nejdříve by se ve mne krve nedořezal, pak si sednu vedle domnělého nebožtíka a propukám v hurónský smích. Pokud by šel někdo kolem, určitě by si pomyslel, že se ta ženská pomátla na rozumu. U toho stromu byl přivázán vycpaný hadrový panák. Chechtala jsem se celou cestu domů, že jsem se nechala takhle napálit. Je docela možné, že se někdo v úkrytu skvěle bavil… Jenže při vyprávění doma, jsem si uvědomila, že tento kanadský žertík mohl také nějaké citlivější povaze ublížit, ne každý člověk snese takový úlek a ne všem je takový zážitek k smíchu. Odpoledne při kafíčku jsem se přiznala kamarádce, že již vím, co je to mít strach a slíbila ji, že již nikdy si nebudu tropit žerty z toho, že se někdo bojí! Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Na každého jednou dojde!

Autor: Zdeňka Jašková | pátek 25.7.2014 11:16 | karma článku: 8,29 | přečteno: 525x
  • Další články autora

Zdeňka Jašková

Štvanice na prezidenta

Původně jsem se nechtěla vyjadřovat k neskutečně štvavé kampani na našeho pana prezidenta Miloše Zemana, která trvá prakticky od jeho zvolení ve svobodných volbách. Pan prezident ať učiní či řekne cokoliv, okamžitě se zvedne ohromná štvanice ze všech stran, tedy poražených ve volbách, masmédia a co mě obzvláště mrzí, že se k ním přidávají ministři ČSSD, tuto stranu jsem vždy volila, ale již nikdy více, protože se sociální demokracií již nemá nic společného a jejích kopání do člověka, který je vytáhl z upadání do zapomenutí, je prostě podlost. K obusmance Šabatové se odmítám vyjadřovat, protože ta nemá žádný morální kredit k zastávání tak významné funkce.

16.1.2015 v 13:37 | Karma: 38,64 | Přečteno: 2202x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Jašková

Omluva prezidentu České republiky panu Ing. Miloši Zemanovi

Co mi dal a vzal 17. listopad 1989!!! Dal mi poznatek, že skutečně jde velmi snadno zmanipulovat často i velmi inteligentní lidé!!! A vzál? Veškerou víru v lepší svět!!!

17.11.2014 v 20:04 | Karma: 44,18 | Přečteno: 6137x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Jašková

Vzpomínka, trochu veselá

Bývám svými odpůrci napadána, že si na všechno jen stěžuji, nedokáži napsat nic veselého. Je pravda, že píši hodně pochmurně, ale jsou mezi mými články i veselé příběhy ze života, jenže ty jsou velmi málo čtené. Dnes v převánoční době o politice ani náhodou, spíše zavzpomínám na věci veselejší.

18.12.2013 v 19:19 | Karma: 8,03 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Jašková

Zápisník zbytečného člověka

V dnešní až příliš přepolizované době se mi nechce přemýšlet o blížících se volbách, spíše chci psát o lidech, které jsem měla možnost za svůj život poznat. Tento příběh je jeden z prvních a pokud zaujme, budu v této sérii pokračovat. To, že používám ich formu, neznamená to, že píši o sobě, ale prostě mám pocit, že mám ke čtenáři blíže...

16.10.2013 v 20:50 | Karma: 9,74 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Zdeňka Jašková

Chytit tak zlatou rybku…

Každý snad zná pohádku o zlaté rybce, která za své vysvobození slíbí a také skutečně splní, svému osvoboditeli tři přání. Pousmějete se, pohádky jsou nádherná iluze a lidé si je vymysleli, snad právě proto, že věděli moc dobře, že se málokdy splní. Jenže každý nějaká přání má... a někdy se uskuteční i když možná v jiné podobě, než jsme původně zamýšleli.

21.9.2013 v 15:14 | Karma: 11,05 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

  • Počet článků 193
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1143x
Především povídky pro ženy, úvahy, které mohou zaujmout i muže.

Seznam rubrik